FOR IMMEDIATE RELEASE: 10 January 2023
Chief Administrative Officer Blair Dunker retires from the Ottawa Police Service effective January 6, 2023
(Ottawa) – Chief Administrative Officer Blair Dunker has retired from the Ottawa Police Service effective January 6, 2023.
CAO Dunker was hired by the Board in August of 2021 and began her role with the Ottawa Police Service in December of that same year.
“On behalf of the Board, I want to wish CAO Dunker all the best in her retirement. When she joined the OPS, she brought with her 28-years’ worth of experience with the Ontario Public Service. Her knowledge and experience have been a tremendous asset to our organization,” stated Suzanne Valiquet, Chair of the Board.
Deputy Chief Steve Bell has assumed the responsibilities of the CAO following Ms. Dunker’s departure.
The Board will be having further discussions regarding the permanent staffing of vacant Executive Command positions and hopes to make a further announcement on the process following the January in-camera Board meeting.
The Ottawa Police Services Board is the civilian body responsible for governing the Ottawa Police Service. It is responsible for ensuring the provision of adequate and effective police services to the City of Ottawa’s residents.
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For additional information, please contact Krista Ferraro, Executive Director, Ottawa Police Services Board, at 580-2424, ext. 21618.
COMMUNIQUÉ DE PRESSE
POUR DIFFUSION IMMÉDIATE : 10 janvier 2023
Blair Dunker, directrice générale du Service de police d’Ottawa, prend sa retraite à compter du 6 janvier 2023
(Ottawa) – La directrice générale Blair Dunker a annoncé sa retraite à compter du 6 janvier 2023.
La directrice générale Dunker a été embauchée par la Commission en août 2021 et est entrée en fonction au sein du Service de police d’Ottawa au mois de décembre de la même année.
« Au nom de la Commission, je veux souhaiter à la directrice générale Dunker tous mes meilleurs vœux pour sa retraite imminente. Lorsqu’elle a joint le Service de police d’Ottawa, elle lui a offert une expérience de 28 ans acquise au sein de la fonction publique de l’Ontario. Ses connaissances et son expérience ont constitué de formidables atouts pour notre organisation », a déclaré Suzanne Valiquet, présidente de la Commission.
Le chef adjoint Steve Bell a assumé les responsabilités de directeur général après le départ de Mme Dunker.
La Commission mènera de prochaines discussions concernant la dotation permanente pour les postes de commandement de direction vacants et espère faire une annonce au sujet du processus après la réunion de la Commission qui sera tenue à huis clos en janvier.
La Commission de services policiers d’Ottawa est l’organisme civil chargé de régir le Service de police d’Ottawa. Elle est aussi responsable de fournir des services policiers efficaces et adéquats aux résidents de la Ville d’Ottawa.
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Pour obtenir de plus amples renseignements, veuillez communiquer avec Krista Ferraro, directrice générale, Commission de services policiers d’Ottawa, au 580-2424, poste 21618.’
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